İşletmelerde Yenilikçiliğin (İnovasyonun) Önemi Nedir ?

15 Mayıs 2013 Çarşamba


İnsanlar hayatlarını sürdürebilecek asgari ihtiyaçlarının yanında her vakit daha az emek sarfetmek için yeni ürünler veya süreçler tasarlayarak daha kolay bir yaşam sürme eğiliminde olmuşlardır. Yenilik, “sürdürülebilir büyüme aracı” olarak görülürler ve işletmelere yaratıcı, enerjik bir çalışma alanı hazırlarken yeni istihdam olanakları da sunarlar. A.B.D.’de Stanford Research Institute tarafından varlıklarını güçlükle sürdürebilen işletmelerle hızlı bir tempoda gelişen işletmeler üstünde yapılan karşılaştırmalı araştırmalar neticesinde yeniliğe ve değişikliğe açık işletmelerin daha çabuk bir gelişme eğrisi bulunduğu ve sektörlerinin liderleri oldukları görülmektedir. Bu araştırma yeniliğin; büyüme, gelişme, varlığını sürdürme, rekabette avantaj sağlama ve lider olma rolünü öne çıkarmaktadır. Ayrıca yenilik işletmenin etkin çalışan ve müşteri bağımlılığını çoğaltan ve müşteri memnuniyetini sağlayan bir unsurdur.

İşletmelerin açık bir sistem olması sebebiyle çevreye ve zamana uyum sağlaması gerekmekte. Bu uyumun sağlanmasındaki en önemli unsurlardan biri de yenilikçilik dir (inovasyondur). İnovatif olmayan bir kuruluşun gelişme ve ayakta kalma gücü de zayıf olacaktır. İnovasyonun işletmelere kazandırdığı faydaları verimliliğin artması, rekabette üstünlük sağlanması ödemeler dengesizliğinin giderilmesi, sosyal sorumluluk bilincinin geliştirilmesi, sadık müşteri kitlesinin kazanılması, kurumsallaşma ve markalaşmayı sağlaması ile işletmeleri Ar-Ge’ye yöneltmesi olarak sıralayabiliriz.

Hibe Kitabıyla %100 Hibe Alın !


0 yorum :

Yorum Gönder